Budget??

Okej budget är aldrig nåt som jag har tyckt om, men det kanske är ett ont måste när det kommer till att planera ett bröllop.
Jag & ben gick så där hastigt igenom vad saker och ting kostar och vad totalpriset skulle vara...
Det var inte en riktigt höjdare kan jag ta o berätta..
Vi kom upp (grovt räknat) i ungefär 7500€!
Så det va bara till att börja dra in på nåt!
Jag vet, man gifter sig bara en gång, så det BORDE få kosta vad det vill, men vi måste få ner kostanderna lite..

Men duktig som jag är, så hittade jag samma klänning fast mycket billigare!
Plus att vi bestämde att vi kommer ha titanringar (se förgående inlägg).
Så nu är jag heeelt såld på titanringar!
Lite "ovanligt" här i Finland, men i Sverige verkar det tydligen lite vanligare att ha titanringar...

Vad mer är det som kostar massor med pengar då?
Maten räknar vi med att den kostar runt 1400€ kanske...
Bandet har vi inte ett humm av va det kommer kosta...
Fotografen kommer kosta runt 550€ men då jobbar han 13 timmar också.. ^_^

Det tillkommer ju sen en massa med andra små utgifter som man kanske inte tänker på.
Så jag känner mig ganska nöjd över att vi troligtvis har tänkt på det mesta.
Men det kommer säkert att dra iväg lite sen efter hand, men det är tur att ha en "budget" som man kan försöka hålla sig till...

Kommer i ett senare inlägg skriva upp exakt vad som kommer att kosta vad, ungefär.. :)

Nog om budgeten nu!

Kommentarer
Postat av: Nina

Spännande att se vad allt landar på ;) Själva har vi ingen budget utan kör med att skriva upp vartefter vad allt kostar. Nu e vi uppe i about 1000€, dock tillkommer blommor, fotografen och mat ännu. Så vi kan väl säga det värsta är kvar ;)



Varifrån är ni annars?

2010-12-27 @ 10:24:58
URL: http://maj2011.blogspot.com
Postat av: Cicci

Nja, vi har egentligen inte heller nån budget, men klart att vi försöker hålla det nere lite. Saker o ting har en förmåga att skena iväg! Man gifter sig bara en gång.. :)

2010-12-27 @ 15:40:49
URL: http://bensochceciliasbrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0