Sorry!

Uppdateringen har varit superdålig, jag vet!
Ledsen över det..
Men nu kan man ta tag i saker o ting igen då..

Vi börjar med checklistan so far då!

12- 6 månader innan
 
(x) Bestäm datum och tid för bröllopet.

(x) Gör upp en preliminär budget.

(x) Bestäm tema: borgerligt eller kyrkobröllop.

(x) Boka kyrka eller annan vigsellokal

(x) Bestäm antalet gäster.

(x) Boka lokal till bröllopsfesten

(x) Välj ut tärnor och marskalkar.

(/) Utse en toastmaster och värdpar, dela ut uppgifter till dessa. (Inte riktigt klart ännu.. )

(/) Planera mottagning/ middag.

(x) Boka fotograf

(/) Välj ut och boka en duktig frisör till brud, brudgum 

() Boka egen transport.

(x) Börja se ut bröllopsklänning och tillbehör

() Boka hotell för bröllopsnatten.

() Boka bröllopsresa

(/) Boka musik/ underhållning/ solist för vigseln och festen.


6-3 månader innan

(x) Börja titta på vigselring/ vigselringar.

(/)Nu är det hög tid för att ha bestämt sig för en klänning och matchande underkläder och andra tillbehör. Glöm för all del inte skorna! (Klänningen klar, skorna klara men inte underkläderna!) 

(/) Välj ut brudgummens och marskalkens kläder och prova ut rätt storlek. Glöm inte skorna! (Bens kostym är klar!)

(/) Börja se ut tärnornas klänningar om ni står för dessa.

(x) Bestäm ett ev. färgtema.

(x) Börja fundera på om ni vill ha personliga detaljer för vigseln tex. sydda konfettipåsar och/ eller egengjorda bordsdekorationer för festen.

(x) Komplettera gästlistan.

(x) Inhandla material för att göra egna inbjudningskort och övriga trycksaker.

(x) Fundera över övernattning för gästerna, förslag, telefonnummer och priser på hotell kan ni skriva på ett separat blad i samband med inbjudan. (vet vilka hotel osv man kan skriva upp i inbjudan!)

(/) Skriv inbjudningskorten och skicka iväg dem så snart som möjligt men senast 7 veckor innan bröllopet. Sätt o.s.a. 1-1,5 månad före bröllopet. (inbjudningskorten är 90% klara!) 

(x) Utse en präst eller annan vigselförrättare, och bestäm en tid med denne ca 3-2 månader före vigseln då ni kan gå igenom hur ni vill ha cermonin.

(x) Preliminärboka festmenyn.

(/) Boka transporter för gästerna om så behövs.


Japp så här långt har man kommit! Måste ta o se vad mer man kan hitta på att fundera om! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0